
معلمان ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین رسالت همکاران در حوزه زنان رصد و پایش عدالت آموزشی است .
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، عصرامروز سید محمد بطحایی درگردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: امیدوارم در چهل سالگی انقلاب اسلامی با دستاوردهای خوبی مواجه شویم تا مسیر روشن و پرفروغ که تا کنون طی شده است با شتاب بیشتری استمرار پیدا کند.
وی افزود: از حیث کمی دستاوردهای خوبی داشتیم اما در بحث کیفی باید تلاش های بیشتری کنیم و هنوز مسایلی وجود دارد که باید توجه ویژهای شود .
وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه به یاد ندارم که سالی باشد که معیشت معلم و شایستگیهای معلم مسئله نباشد،گفت: بسیاری از مسایل که امروز مطرح می شود سالیان گذشته هم مطرح بوده است و این در حالی است که در طی چهل سال گذشته تلاش های بسیاری صورت گرفته است و انرژی و منابع زیادی برای برطرف کردن مسایل صرف شده است اما هنوز در کیفیت با مشکلاتی روبرو هستیم.
بطحایی خاطرنشان کرد: صرفنظر از تلاش ها و خدماتی که تا کنون در آموزش و پرورش داشته اید، اگر آموزش و پرورش راه خود را برای حل مسایل تغییر ندهد در سالهای آینده مجدداً این مشکلات مطرح خواهد شد و تاکنون وزیری موف تر بوده که اعتبار بیشتری از دولت گرفته باشد در حالی که تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که برای یک مرتبه هم که شده است به موفقیت در مسیر آینده توجه کنیم و از مسیرهای امتحان شده نرویم که اگر این باشد بدون شک بازهم این مشکلات را داریم.
بطحایی با بیان اینکه اصلی ترین سیاست آموزش و پرورش برای عبور از مشکلاتش، مدرسه محوری است،گفت: مدرسه محوری یعنی اینکه اجازه بدهیم تا مدرسه به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش روی پای خود بایستد. اما متاسفانه درحال حاضراین چنین نیست و مدرسه تنها اجرا کننده است.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به نتایج تحقیقی که انجام شده است،اظهارکرد: در طول سه ماه ٢۵۶بخشنامه تجویزی به مدرسه داده شده است و همین تعداد بخشنامه نشان میدهد که مدارس فقط اجرا کننده هستند و باید مسیر را تغییر دهیم و مدرسه باید نقش تصمیم گیری داشته باشد.
وزیرآموزش و پرورش گفت: یکی از مواردی که باید در این مسیراتفاق بیفتد چابک سازی آموزش و پرورش در بیرون از محیط مدرسه است.
وی افزود: ساختار ظرفی برای محتوا است که گاهی اوقات این ساختار مانع رشد محتوا می شود و تا چابک سازی صورت نگیرد این اتفاق نخواهد افتاد و اگر مدرسه محوری اتفاق نیفتد، در چهل سال آینده باز همین مسائل وجود خواهد داشت.
بطحایی با اشاره به چابک سازی ساختار آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر در تشکیلات حوزه ستادی دفتر زنان وجود ندارد و تلاش می کنیم در بخش حوزه ستادی این موضوع ضعیف و کوچک نشود و از شما در خواست دارم مصرانه در جایی که باید عدالت آموزشی پایش شود، پیگیر باشید.
وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین رسالت همکاران در حوزه زنان رصد و پایش عدالت آموزشی است و از حیث کمی موفقیت هایی داشتهایم اما حیث کیفی نیاز است تا تلاش های بیشتری صورت بگیرد و درحوزه استانها هم دقت میشود تا لطمه ای به این ماموریت زده نشود .
وی اضافه کرد: نشاط و سرزندگی برای بانوان بیش از مردان اهمیت دارد و در دوره ابتدایی به دنبال این هستیم .
بطحایی گفت: باید که برنامه درسی به ویژه در دوره ابتدایی در اکثر موارد به هنر و ورزش تخصیص داده شود چرا که نوجوانان در زندگی خود به اینها بسیار نیاز دارند.
وزیرآموزش و پرورش در پایان اظهارکرد: امروز نسبت زنان به مردان درآموزش و پرورش حدوداً به نسبت۵٨ به ۴٢ رسیده است و تلاش میکنیم از این ظرفیت عظیم در پستهای مدیریتی بیشتر استفاده کنیم.
برچسب ها زنانپایشعدالت آموزشیبانوانسید محمد بطحاییوزیر آموزش و پرورش
نظرات ارسال شده