ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 182
  • بازديد ديروز : 18
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل ديروز: 2
  • بازديد هفته : 200
  • بازديد ماه : 1,958
  • بازديد سال : 3,071
  • بازديد کلي : 297,788
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 44.220.62.183
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

معلمان ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین رسالت همکاران در حوزه زنان رصد و پایش عدالت آموزشی است .

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، عصرامروز سید محمد بطحایی درگردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: امیدوارم در چهل سالگی انقلاب اسلامی با دستاوردهای خوبی مواجه شویم  تا مسیر روشن و پرفروغ که تا کنون طی شده است با شتاب بیشتری استمرار پیدا کند.

وی افزود: از حیث کمی دستاوردهای خوبی داشتیم اما در بحث کیفی باید تلاش های بیشتری کنیم و هنوز مسایلی  وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای شود .

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه به یاد ندارم که سالی باشد که معیشت معلم و شایستگی‌های  معلم مسئله نباشد،گفت: بسیاری از مسایل که امروز مطرح می شود سالیان گذشته هم مطرح بوده است و این در حالی است که در طی چهل سال گذشته تلاش های بسیاری صورت گرفته است و انرژی و منابع زیادی برای برطرف کردن مسایل صرف شده است اما هنوز در کیفیت با مشکلاتی روبرو هستیم.

بطحایی خاطرنشان کرد: صرفنظر از تلاش ها و خدماتی که تا کنون در آموزش و پرورش داشته اید، اگر آموزش و پرورش راه خود را برای حل مسایل تغییر ندهد در سال‌های آینده مجدداً این مشکلات مطرح خواهد شد و تاکنون وزیری موف‌ تر بوده که اعتبار بیشتری از دولت گرفته باشد در حالی که تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که برای یک مرتبه هم که شده است به موفقیت در مسیر آینده توجه کنیم و از مسیرهای امتحان شده نرویم که اگر این باشد بدون شک بازهم این مشکلات را داریم.

بطحایی با بیان اینکه اصلی ترین سیاست آموزش و پرورش برای عبور از مشکلاتش، مدرسه محوری است،گفت: مدرسه محوری یعنی اینکه اجازه بدهیم تا مدرسه به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش  روی پای خود بایستد. اما متاسفانه درحال حاضراین چنین نیست و مدرسه تنها اجرا کننده است.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به نتایج تحقیقی که انجام شده است،اظهارکرد: در طول سه ماه ٢۵۶بخشنامه تجویزی به مدرسه داده شده است و همین تعداد بخشنامه نشان می‌دهد که مدارس فقط اجرا کننده هستند و باید مسیر را تغییر دهیم و مدرسه باید نقش تصمیم گیری داشته باشد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: یکی از مواردی که باید در این مسیراتفاق بیفتد چابک سازی آموزش و پرورش در بیرون از محیط مدرسه است.

 وی افزود: ساختار ظرفی برای محتوا است که گاهی اوقات این ساختار مانع رشد محتوا می شود و تا چابک سازی صورت نگیرد این اتفاق نخواهد افتاد و اگر مدرسه محوری اتفاق نیفتد، در چهل سال آینده باز همین مسائل وجود خواهد داشت.

بطحایی با اشاره به چابک سازی ساختار آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر در تشکیلات حوزه ستادی دفتر زنان وجود ندارد و تلاش می کنیم در بخش حوزه ستادی این موضوع ضعیف و کوچک نشود و از شما در خواست دارم مصرانه در جایی که باید عدالت آموزشی پایش شود، پیگیر باشید.

وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین رسالت همکاران در حوزه زنان رصد و پایش عدالت آموزشی است و از حیث کمی موفقیت هایی داشته‌ایم اما حیث کیفی نیاز است تا تلاش های بیشتری صورت بگیرد و درحوزه استان‌ها هم دقت می‌شود تا لطمه ای به این ماموریت زده نشود .

وی اضافه کرد: نشاط و سرزندگی برای بانوان بیش از مردان اهمیت دارد و در دوره ابتدایی به دنبال این هستیم .

بطحایی گفت: باید که برنامه درسی به ویژه در دوره ابتدایی در اکثر موارد به هنر و ورزش تخصیص داده شود چرا که نوجوانان در زندگی خود به اینها بسیار نیاز دارند.

 وزیرآموزش و پرورش در پایان اظهارکرد: امروز نسبت زنان به مردان درآموزش و پرورش حدوداً به نسبت۵٨  به ۴٢  رسیده است و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت عظیم در پست‌های مدیریتی بیشتر استفاده کنیم.

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

سایت خبری معلمان ایران
اخبار و مطالب پیرامون معلمان ایران و نظام تعلیم و تربیت
آدرس های ورودی:
MoallemanIran.ir
Teacher98.ir

آدرس ثابت:
News.MoallemanIran.ir

با عضویت در سایت خبری معلمان ایران، می توانید در انجمن سایت (پس از تشکیل) فعالیت داشته باشید.